ارتباط با ماشین سازی اخبار درباره ما تولیدات ماشین سازی صفحه اصلی


ماشین سازی مهندس محمدی | طراحی و ساخت ماشین آلات و خطوط تولید

اسپیرال الواتور ارتعاشی

Vibratory Spiral Elevator (VSE)
Vibrating Vertical Conveyor (VVC)

اسپیرال الواتور ارتعاشی که در دنیا معمولاً با نام های Vibratory Spiral Elevator و یا Vibration Vertical Conveyor شناخته می شود. اسپیرال الواتور ارتعاشی (دستگاه VVC) تولیدی ماشین سازی مهندس محمدی یک ماشین فوق العاده برای جابه جایی در راستای عمودی (وردی مواد از پایین و خروجی از بالا) با سرعت پایین و ظرفیت های بالا است. اسپیرال الواتور معمولاً به منظور خنک نمودن (Cooling)، گرم نمودن (Heating) و یا جداسازی ذرات (Spreading) در حین جابه جایی محصول به کار برده می شود. اسپیرال الواتورهای ارتعاشی این ماشین سازی برای دامنه گسترده ای از فرآیندها در صنایع مختلف کاربرد دارند. عملکرد اسپیرال الواتور ارتعاشی به شکل یک مسیر مارپیچ مانند (حلزونی) است که با ورود مواد از زیر، در اثر شکل ارتعاشی بسیار خاصی که در کل دستگاه توسط موتورها وارد می شود، مواد مجبور به حرکت به سمت بالا می شوند. طول زیاد مسیر مارپیچی این فرصت را برای محصول فراهم می کند تا در حین بالا رفتن، زمان کافی برای فرآیند رطوبت زدایی، خنک شدن یا .. بر روی محصول فراهم شود. اسپیرال الواتور ارتعاشی برای مواد خشک، تر، یخ یزده و حتی چرب کاربرد دارد.

طراحی و ساخت اسپیرال الواتور ارتعاشی (نقاله عمودی ارتعاشی)

اسپیرال الواتور ارتعاشی طراحی و ساخته شده توسط ماشین سازی مهندس محمدی، ماشین های سرسخت، با حداقل نیاز به تعمیرات و نگهداری با راندمان بالا و اشغال حداقل فضای ممکن هستند. این سری از ماشین آلات توانمند و استثنایی تولیدی ما در دامنه وسیعی از صنایع غذایی و تبدیلی، خوراک دام و طیور و آبزیان و صنایع دارویی و شیمیایی کاربرد دارند. مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه های اسپیرال الواتور ما به جای روش های سنتی عبارت اند از:

مزایای اسپیرال الواتور های ارتعاشی ماشین سازی
  • حرکت ارتعاشی ملایم بدون آسیب به محصول
  • اشغال حداقل فضای کاری ممکن
  • حداقل نیاز به عملیات تعمیرات و نگهداری
  • مسیر طولانی حرکت ایده آل برای عملیات حرارتی
  • امکان تنظیمات گسترده برای تنظیم سرعت مواد

اسپیرال الواتور ارتعاشی ساخت ماشین سازی مهندس محمدی (Vertical Vibrating Conveyor- وی وی سی)




در اسپیرال الواتور ارتعاشی این ماشین سازی امکان انجام دامنه وسیعی از پروسس های عملیات حرارتی بر روی محصول، مانند عبور جریان هوای گرم و هوای سرد و خشک کردن وجود دارد. این ویژگی بیش از هر چیزی مرهون طراحی هوشمندانه این ماشین آلات و همخوانی فوق العاده آن ها با جریان های سیال هوایی است. دستگاه های اسپیرال الواتور ارتعاشی این ماشین سازی قادر به انتقال محصول تا ارتفاع 7.5 متری هستند. قطر بزرگترین اسپیرال الواتور ارتعاشی طراحی و ساخته شده توسط این ماشین سازی 1.8 متر است. در برخی از طراحی ها ما، از یک مکانیزم لنگ پیچیده که با یک موتور تحریک می شود و در برخی از دو ویبره سنکرون به منظور ایجاد نیروی مولد حرکت محصول استفاده می شود. مدت زمان طولانی که این ماشین آلات برای عبور محصول تا خروجی فراهم می کنند، احتمالاً مهمترین ویژگی برجسته این گروه از ماشین آلات است.
در هر اسپیرال الواتور ارتعاشی، طراحان ما برای یک هدف خاص، متناسب با نیاز مشتری، دستگاه را ارائه می نمایند. طراحی اسپیرال الواتور های ارتعاشی ما به پروسس، ماده، طول مسیر و بسیار دیگر از شرایط محیطی بستگی دارد. در برخی طراحی های ویژه، الواتور های اسپیرال ما می توانند دماهای بسیار بالای کاری نیز تحمل کنند. مصرف انرژی به نسبت پایین، پروسس انجام شده در اسپیرال الواتور ارتعاشی ویژگی دیگر این تجهیز در مقایسه با پروسه های مشابه دیگر است.


الواتور اسپیرال لرزشی ساخت ایران

این ماشین سازی اسپیرال الواتور ارتعاشی را از مواد (متریال) متنوعی تولید می کند. به طور معمول این ماشین آلات از جنس آلیاژ ضد زنگ Stainless Steel 304 است. نوع اتصالات به کار برده شده در ساخت این دستگاه معمولاً از نوع جوشی و در موارد بسیار خاص پیچی است. استحکام بالا که منجر به استهلاک بسیار این تجهیزات شده است یکی از مشخصه های اصلی این سری از تولیدات ما است. استحکام بالای اسپیرال الواتور این ماشین سازی باعث شده تا در شرایط تکرار فرکانس های طولانی، قسمت های مختلف دستگاه دچار شکست های ناشی از خستگی نشود. امکان تنظیماتی که بر روی اسپیرال الواتور های ارتعاشی ما پیش بینی شده، باعث گردیده تا این ماشین آلات تولیدی ما انعطاف پذیری بالای در مقابل تغییرات خواص فیزیکی و دبی بار ورودی پیدا کنند.
نداشتن قطعه متحرک داخلی در اسپیرال الواتورها با وجود پیچیدگی بسیار بالای سازه مزیت مهم دیگری در این ماشین آلات است، که باعث می شود تا انجام تنظیمات و نگهداری این دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. در واقع، انرژی اسپیرال الواتور ارتعاشی در طراحی های این ماشین سازی، یا از طریق مکانیزم لنگ و یا از طریق دو ویبره مقابل یکدیگر تامین می شود که در خارج از دستگاه و در دسترس قرار دارد و به سهولت قابل بازدید، تعمیر و تعویض برای اپراتور دستگاه یا تکنسین مکانیک دستگاه است.
دستگاه الواتور اسپیرال ارتعاشی به راحتی نظافت می شوند، این موضوع یک مساله بسیار پراهمیت به خصوص در صنایع غذایی و تبدیلی است. در برخی از طراحی های این دستگاه های استثنایی، مسیر های برای جمع آوری رطوبت در قالب جریان سیال آب پیش بینی می شود.