ارتباط با ماشین سازی اخبار درباره ما تولیدات ماشین سازی صفحه اصلی


ماشین سازی مهندس محمدی | طراحی و ساخت ماشین آلات و خطوط تولید

سیستم انتقال مواد پنوماتیک
(Pneumatic Conveyor)

دستگاه ماشین سازی برای انتقال مواد با هوا



سیستم انتقال مواد پنوماتیک پیشرفته ترین کانوایر تولیدی ماشین سازی مهندس محمدی است. این سیستم انتقال مواد که گاهاً به عنوان پمپ انتقال مواد پودری و گرانولی نیز معرفی می شود، مکانیزمی بسیار توانمند برای جابه جایی طیف وسیعی از محصولات با خواص شیمیایی و فیزیکی متفاوت است. استفاده از سیستم انتقال پودر و مواد گرانولی ما سه مزیت اصلی دارند. اول، اینکه قابلیت انتقال مواد در مسیرهای به نسبت پیچیده و در فواصل طولانی دارد. دوم، مصرف انرژی پایین به خصوص در فواصل طولانی. سوم، تعمیرات و نگهداری بسیار ساده و آسان. در حال حاضر، سیستم های تامین فشار جریان هوای این ماشین سازی یا مبتنی بر فن های سانتریفیوژ تولیدی ما یا کمپرسور است. مهندسان ما هر دو سیستم تحت مکش و دهش برای انتقال مواد با جریان هوا استفاده می کنند. هر یک از این سیستم ها مزایا و معایب خود را دارد که آن را برای جابه جایی طیفی از مواد پودری یا گرانولی مناسب می کند. سیستم های انتقال مواد پنوماتیک ما در طیف وسیعی از صنایع غذایی و تبدیلی، صنایع دارویی و شیمیایی، صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان، صنایع معدنی به کار برده می شوند.


سیستم انتقال پودر (پنوماتیک) ماشین سازی مهندس محمدی

طراحی سیستم های انتقال مواد پودری و گرانولی پنوماتیک این ماشین سازی مبتنی بر تکنولوژی روز این ماشین آلات توانمند است. ماشین سازی مهندس محمدی حدود چهار تجربه در طراحی و ساخت انواع کانوایر های صنعتی دارد. سیستم انتقال مواد پنوماتیک در حدود بیست سال پیش به دامنه تولیدات کانوایرهای ما اضافه شده است. در طی این بیست سال، روز به روز طراحی این دستگاه انتقال مواد را ارتقا یافت تا جایی که تبدیل به پرافتخارترین نوع سیستم انتقال مواد این ماشین سازی شد. سیستم انتقال مواد با باد (جریان هوا) ما دامنه ظرفیتی بسیار گسترده از 10 کیلوگرم در ساعت تا 10 تن در ساعت را برای طیف گسترده ای از مواد در بر می گیرد. این سیستم انتقال قدرت توانمند طیفی از مواد پودری، گرانولی و الیاف را شامل می شود. طراحی سیستم انتقال مواد پنوماتیک ما به صورت اختصاصی برای هر مجموعه انجام می شود. به همین علت، بالاترین راندمان را برای هر محصول ارائه کرده است. برخی از سیستم های پنوماتیک ما بر مبنای مکش طراحی شده اند که با عنوان انتقال مواد با وکیوم شناخته می شوند. این نوع از سیستم انتقال مواد به صورتی طراحی می شود که مکش درون لوله ای قابل جابه جایی، ایجاد می شود که با نزدیک شدن به محصول، آن را مکش کرده و به محل تخلیه با جریان هوا انتقال می دهد.


سیستم پنوماتیک انتقال مواد گرانولی ماشین سازی مهندس محمدی

بسته بودن فضای انتقال در سیستم انتقال پنوماتیک ماشین سازی به خصوص در مسیرهای طولانی باعث شده تا این پمپ انتقال مواد تبدیل به روشی بسیارپاکیزه برای انتقال مواد شود. برای توضیح بیشتر باید گفت که در طراحی سیستم های انتقال مواد پنوماتیک، مسیر جابه جایی یک فضای بسته است که با فضای خارجی هیچ گونه تماسی ندارد. به همین علت، هیچ گونه غباری از محصول مسیر عبور مواد را دچار آلودگی نخواهد کرد.
تعمیرات و نگهدای دستگاه انتقال مواد با جریان هوای ما بسیار آسان است. علت این موضوع، نداشتن قطعات متحرک در طول مسیر انتقال مواد است. به طور معمول تنها قطعه متحرک در طراحی دستگاه های انتقال مواد با باد این ماشین سازی، فن های سانتریفیوژی است که یا در ابتدای مسیر انتقال قرار می گیرند و یا در انتهای مسیر جابه جایی محصول. در حال حاضر مهندسان ما در حال گسترش تکنولوژی این فن سانتریفیوژ توانمند با ترکیب سیستم رادیال و آکسیال برای کاهش حجم این ماشین آلات و در نتیجه کاهش فضای اشغال شده توسط سیستم های انتقال پنوماتیک هستند. تجربه چهل ساله ما در طراحی انواع سیکلون و فن سانتریفیوژ برای کاربردهای مختلف باعث شده تا سیستم های انتقال پنوماتیک ما به اوج تکامل دست یابند و طراحی آن ها به بالاترین حد ممکن برسد. مجهز شدن سیستم انتقال مواد با باد این ماشین سازی معمولاً به تجهیزات یکسو کننده جریان هوا مجهز هستند که منجر شده تا این ماشین آلات به راندمان های بالاتری دست پیدا کنند.


طراحی و ساخت سیستم پنوماتیک انتقال مواد جامد

سیستم های انتقال مواد پنوماتیک ما معمولاً از سه طراحی رایج بهره می برند. رایج ترین طراحی سیستم انتقال مواد با جریان هوای ما نوع دهشی مبتنی بر مبنای فن های سانتریفیوژ است. این سیستم به سبب کاربرد گسترده آن برای صنایعی که با انواع مواد پودری و گرانولی کار می کنند، پرفروش ترین نوع دستگاه های انتقال مواد پنوماتیک این ماشین سازی است. در این سیستم انتقال مواد با باد (جریان هوا)، هوای تولیدی توسط فن سانتریفیوژ دمنده در طول مسیر با محصول ترکیب شده و فشار هوا آن را به محل تخلیه که مجهز به یک سپراتور از انواع مختلف است، منتقل می کند. دومین طراحی رایج سیستم انتقال مواد پنوماتیک نوع مکشی مبتنی بر فن های سانتریفیوژ است. در این روش، فن های مکنده قوی معمولاً در میانه یا انتهای مسیر قرار دارند. این روش انتقال مواد، معمولاً در جایی پیشنهاد می شود که محصول به سبب کمبود امکانات فیزیکی محل، شرایط ورود به مسیر جریان هوا را ندارند، به همین دلیل می بایست به داخل مسیر وکیوم شوند. سومین روش رایج سیستم انتقال مواد طراحی و ساخته شده توسط این مکش روش مکش، مبتنی بر فشارهای بالاتر کمپرسور است. این روش، در مقایسه با دو طراحی دیگر ما کم کاربردتر است اما یک انتخاب فوق العاده اقتصادی برای خطوطی است که قصد انتقال محصول با ظرفیت های پایین و در مسیرهای به نسبت کوتاه تر را دارند.

انواع سیستم انتقال مواد با هوا ماشین سازی



سیستم پنوماتیک ماشین سازی
برای انتقال مواد پودری با هوا فن سانتریفیوژ

آسیاب چکشی بخش عمده تولیدات ما را در میان انواع آسیاب های تولیدی این ماشین سازی را به خود اختصاص داده اند. عمده تولیدات آسیاب های چکشی ما سرعتی بین 2000 تا 3000 دور بر دقیقه دارند. در برخی موارد خاص که تولید پودر با درجه بندی بسیار ریز (اصطلاحاً میکرونی) نیز لازم است از آسیاب های چکشی تا سرعت 4500 دور بر دقیقه نیز تولید می کنیم. آسیاب های چکشی با سرعت های کمتر از 2000 دور بر دقیقه بخصوص سری کمتر از 1000 دور بر دقیقه به سبب کاربرد محدودتر آن ها بخشی از تولیدات ما را به خود اختصاص داده اند. به طور کلی می توان گفت که عمده تولیدات آسیاب های چکشی ما در کلاس پرسرعت است. نسل پرسرعت آسیاب های چکشی ما از هر نظر ماشین هایی فوق العاده و استثنایی هستند. آسیاب های چکشی پرسرعت ما با عملکرد کاملاً بالانس، لرزش، سر و صدای مزاحم و استهلاک را به حداقل رسانده اند. طراحی خاص توربین و بدنه این آسیاب های چکشی باعث شده تا راندمان حداکثر شده و مصرف انرژی به پایین ترین حد ممکن برسد که در نتیجه آن طراحی دستگاه فشرده شده و اشغال فضای مفید در دستگاه به حداقل رسیده است.

سازنده سیستم انتقال مواد پودری با جریان هوا


سیستم پنوماتیک ماشین سازی
برای انتقال مواد گرانولی با هوا فن سانتریفیوژ

آسیاب های برشی ما عمدتاً برای نرم و بسیار انعطاف پذیر پیشنهاد می شود. به طور کلی از نظر علمی می توان گفت که اگر نسبت پواسون به مقدار بحرانی 0.5 نزدیک تر باشد، مزیت های آسیاب برشی بیشتر می شود. به عنوان مثال لاستیک که تنها با آسیاب های برشی قابل خردایش است، ضریب پواسون برابر با 0.5 دارد. با کاهش ضریب پواسون به سمت صفر، مزیت های آسیاب برشی ما کاسته شده و آسیاب چکشی برتری می یابد. از کاربرد عمده آسیاب های برشی ما برای مواد با الیاف بسیار بلند، بخش قابل توجهی از مواد مصنوعی بخصوص لاستیک ها و پلاستیک ها است. آسیاب های برشی ما محصولات تخصصی برای خردایش محصولاتی است که بسیاری از انواع آسیاب های دیگر از انجام آن ناتوان هستند. سرعت آسیاب های برشی ما وابسته به نوع محصول معمولاً بین 200 تا 600 دور بر دقیقه است. در موارد محدود که انعطاف پذیری محصول کمتر است، از آسیاب های برشی با سرعت های بالاتر بین 500 تا 1000 دور بر دقیقه نیز استفاده می کنیم که کلاس آسیاب های برشی پرظرفیت ما هستند. آسیاب های برشی این ماشین سازی، تجهیزاتی فوق العاده برای تولید محصول از دشوارترین مواد هستند.

طراحی و ساخت سیستم انتقال مواد گرانولی با فشار هوا


سیستم مکنده پنوماتیک ماشین سازی
برای انتقال مواد با جریان هوا کمپرسور

آسیاب های ترکیبی این ماشین سازی از یک طراحی خلاقانه برای بهره مندی همزمان از مزایای آسیاب های چکشی و آسیاب های برشی طراحی شده اند. امروز این آسیاب های ترکیبی ثابت کرده اند که ماشین های بسیار موفق هستند. نکته قابل توجه این است که استفاده از آسیاب های ترکیبی تنها در شرایطی مجاز است که آسیاب های برشی و آسیاب های چکشی قابلیت های خود را از دست می دهند. به عبارت دیگر تا زمانی که آسیاب چکشی و آسیاب برشی ماشین سازی پیشنهاد می شوند، استفاده از آسیاب های ترکیبی این ماشین سازی توصیه نمی شود. اساس عملکرد آسیاب ترکیبی این ماشین سازی بر پایه میدان کوچک برش است. بنابراین، می توان گفت که محصولات بسیار ترد و بسیار نرم کاربرد ندارند. کاربرد عمده آسیاب های ترکیبی در شرایطی است که محصول در میانه دامنه ترد و نرم قرار دارد و یا اینکه با جذب انرژی دچار تغییر حالت فیزیکی می شود. به عنوان مثال بسیار از محصولات در صنایع غذایی که رطوبت های بالای 30 درصد دارند، این سری از آسیاب های صنعتی ماشین سازی توصیه می شوند.

پمپ مکنده انتقال مواد پودری و گرانولی


اطلاعات بیشتر درباره سیستم انتقال با هوای ما

به منظور مشاهده فیلم، دریافت کاتالوگ و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره عملکرد دستگاه های انتقال مواد پودری و گرانولی با جریان هوای ماشین سازی مهندس محمدی، می توانید از لینک های زیر استفاده کنید. شما می توانید از طریق بخش ارتباط با ما و یا شماره تماس 03145837429 با این واحد تولیدی تماس حاصل فرمایید. همچنین همکاران فنی و بازرگانی ما از طریق شماره تماس های 09130677702 و 09130677703 آماده پاسخگویی به سوالات بیشتر شما هستند.